Summa sidvisningar

fredag 15 maj 2020

Jag blev utnyttjad och blev sedan destruktiv genom att utnyttjas!

Jag vill inte på något sätt stjäla fokuset utan jag vill vägleda åt rätt håll i frågan när det gäller att utnyttja och att utnyttjas!
    Dagens nyhetsflöde är egentligen inte unikt – det är något som drabbar oss kvinnor varje dag, världen över! Men när en offentlig person blir "tagen på bar gärning" så uppmärksammas skiten på en helt annan nivå än till vardags – men när fanskapen hamnar i strålkastarljuset som några jävla oskyldiga små hundvalpar så går jag i lågor och spyr samtidigt!

Jag var destruktiv i princip under hela min tonårstid och i början av mitt vuxna liv, pga hur folk tidigare behandlat mig. Jag fick tidigt lära mig hur man skulle vara som tjej genom Disneys "prinsen kommer på en vit häst och räddar prinsessan- upplägg" och hur man skulle se ut genom Baywatch som alla kids på lågstadiet fick glo på utan protest av någon! Silikon som var ett betydligt mer vettigt program sändes även betydligt mycket senare på kvällen (Baywatch sändes fan direkt efter skolan) och något man fick bråka för att se! När jag var 13 år fick jag en våldtäktsman, psykopat och en fullständigt livsfarlig man efter mig som trakasserade mig sexuellt, gjord een barndomsvän psykiskt sjuk pga våldtäkt och som dagligen mordhotade mig innan jag hoppade på bussen till skolan. Fullt normalt "håll bara avstånd" sa polisen till mig! Jag vet även att något sjukt och vidrigt hände mig (troligtvis innan jag fyllde sju år) men jag minns inte vad och sedan två stycken våldtäkter på det gjorde att jag skar mig själv i armar, ben och fötter och att jag lät mig utnyttjas sexuellt. Inte för att jag ville, inte för att jag njöt – utan för att jag mådde skit och för att jag hatade mig själv. Min omgivning hade lärt mig att jag inte var värd ett skit! Hur många vidriga killar och män har inte funnits i mitt liv?! Ju äldre jag blir desto mer äcklad blir jag över dem och över den värld vi lever i!
   
Så vad har detta gjort med mig?! Jo, jag har gått i sjukt många år i terapi och jobbar dagligen med min syn på mig själv – att se och förstå mitt eget värde och min egen vikt! Har jag någonsin tänkt tanken att utnyttja andra pga av detta? Nej, jag önskar ingen annan den skit jag själv gått igenom och den låga syn jag haft på mig själv!

Jag blir så jävla förbannad på denna sjuka mansdominerade värld som alltför sällan reagerar och ännu mer sällan agerar!

2 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. Känner och tänker likadant inte fan skulle jag komma på tanken på att utsätta ngn annan för det samma. Och/eller att försöka att komma undan med det.

    SvaraRadera