Summa sidvisningar

lördag 3 mars 2012

JAG ÄLSKAR SÖDER!!!

Det bor ett estetiskt moln här över söder.
    Folk går omkring och gör en massa estetiska saker i smyg,
såsom att virka kläder till statyerna i parkerna, måla papperskorgar och parkbänkar i rosa, klä om och utsmycka papperskorgar med hårigt tyg eller spegelmosaik, rita små gulliga skyltar med blommor på som de sedan sätter i hundbajshögarna på gatan - med ett budskap till ägaren på. Sådana här saker e en av anledningarna till att jag trivs så bra som jag gör här på söder.
Inget är konstigt här, och man får vara sig själv.
    Jag går ofta och sjunger opera på gatan då jag går ifrån t-banan och e påväg hemåt. Thobbe tycker att det e jättekonstigt att folk inte säger något, eller kollar snett, så som folk annars ofta gör... 
    Så när jag tröttnade på att ha alla ballonger här i lägenheten, efter barnkalaset, så bestämde även jag mig för att göra något "söderaktigt"...
Jag och Thobbe knöt fast ballongerna på stängslet till dagiset, bakom grillen, här bredvid. Och så satte jag upp en lapp i mitten med texten;"Ge ditt barn en ballong! Trevlig helg!;)"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar