Summa sidvisningar

torsdag 22 mars 2012

Gott och blandat

Surt, sött och lakrits...
    Just nu så rullar veckorna bara på.
Dagarna kommer och går men på något sätt så räcker tiden ändå till lite bättre. Eller så e det så att jag numer ligger hela två stycken steg före, istället för ett, och att jag iom det inte har samma stress som tidigare.
    Fast jag har fortfarande lite svårt att hinna med mig själv. Flera dagar i veckan så känns min kropp som en kaktus då jag inte hinner raka mig lika ofta som jag vill
.
Men det e ju inte hela världen så jag överlever.
Däremot så tycker jag att det e jobbigt att jag börjar att gå upp en del i vikt.
Det blir en hel del stillasittande på fritiden, inte för att jag längre har någon fritid utan ägnar den till att jobba fackligt framför datorn, men det innebär ju att jag sitter still. Jag rör ju på mig hela dagarna på jobbet och det blir en hel del fysiskt arbete, men jag är van att vara ute och fladdra även på fritiden.
    Detta plus att min lilla pojke har fått mig att uppskatta att äta middag, och riktig mat till middag,har gjort att jag har ökat i vikt.
Måste försöka ta tag i det då jag inte riktigt trivs. Inte för att jag riktigt vet hur det skall gå till, då jag tidigare inte har ätit middag eftersom att jag har resonerat som så att jag inte behöver det, och att tid inte har funnits då det tar effektiv tid att stå och laga mat.
    Nu lagar jag t.ex brunch och jag hör hur det fräser i stekpannan ute i köket och borde springa ut och plocka av den...

 Men min lilla pojke tycker att det e viktigt att äta middag och han vill göra det varje dag. Han e ju duktig på att laga den också så det e klart att man äter när han har lagat mat.
Så jag får väl istället börja att laga middag till oss.
    Jag brukar lägga upp bilder på Facebook på det jag har lagat och jag brukar få reaktioner som; "Men vad e det där?" och "Vilken blandning! Är det där verkligen gott?!", eller "Fan vad konstigt, men det ser jävligt gott ut".
    Men tiden till att laga middag finns ju inte, så jag får väl se till att göra klart min kokbok som jag har tänkt att göra. Fast jag hade tänkt att vänta med den lite till, då jag först vill få full fart på min självbiografi "Innanför mina rosa små väggar". Ju fler som läser den och ju oftare man läser den desto fler "småfel" hittar man.
    Dem e nu ytterst små och inte så många, men jag måste ju fixa till dem så att jag kan få iväg den och påbörja processen snart!
Men just nu så lägger jag hela min "fritid" på fackligt arbete. Det tar enormt mkt tid av mitt liv, men jag älskar det! Det e verkligen något jag vill hålla på med, förutom att bli känd rockstjärna, författare och krogägare;). 

    Jag vill verkligen bli ombudsman och jag märker att mina förutsättningar ökar för det då jag har upptäckt att jag har blivit mkt bättre på det skriftliga arbetet, paragrafer och lagar, att förhandla etc.
Jag har fått en hel del beröm ifrån medlemmar och ombudsmän och har nu tagit ett eget initiativ till att bli coach för nya ombud, som antingen redan varit ombud eller som jag har värvat till ombud.
    Jag har kontaktat medlemmar i närområdet som jobbar inom samma kedja som jag, och sagt att jag gärna coachar dem, hjälper dem med att komma igång med det fackliga arbetet, hjälper dem att värva medlemmar, samt är en stödperson som de kan kontakta om de behöver hjälp, råd eller feedback. Min ombudsman e helt inne på det spåret och tycker att det e ett bra initiativ, och de personer som jag har kontaktat har blivit glada, känt sig mer motiverade och tycker att det skall bli roligt och tryggt att genomföra detta=).

    Jag skall ut till en butik i nästa vecka och påbörja introduktionen där.
Just nu så håller jag på med en jättestor förhandling och flera små, men när det har lugnat ner sig så skall jag ta itu med det här projektet ännu mer.

Och när våren har tittat fram och våren kommit så ska jag ha en grillfest för medlemmarna. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar