Summa sidvisningar

tisdag 13 mars 2012

Jag har ADHD

Jag har alltid mkt att göra och mkt av det beror nog på att jag har ADHD...
Har man ADHD så har man enormt mkt energi - överskottsenergi.
    Detta
innebär att jag har väldigt svårt att sitta still, ibland är det SJUKT svårt, ibland räcker det bara om jag sitter och bankar lite i bordet.
Det e som om det bor en kraft inom mig som har ett stort behov av att vara kreativ hela tiden.
    E jag inte kreativ så för jag panik, känner mig instängd och det känns som om jag skall explodera av all energi. Därför så har jag alltid sjukt mkt saker att göra och planera för minst två grejor till innan jag e klar med dem jag redan håller på med.
Gör jag inte så här så mår jag inte bra!

Detta är några exempel på saker jag brukar göra för att stilla mitt behov;
Jag hade lite tid över i förrgår, trots mitt intensiva fackarbete, och visste inte vad jag skulle göra, så jag gjorde en kalender med bilder på mig och mina vänner=)

Har ett fullproppat hem, både då det gäller möbler och väggar. Har länge funderat på hur jag skall få plats med bilder på mig och mina vänner som jag vill ha uppe. E ju bra att ha en kalender också;)
Den här SF-loggan gjorde jag en ledig dag ifrån jobbet, då jag hade sjukt mkt överskottsenergi. Det tog nästan en hel arbetsdag då jag målade hela på frihand, men det var nog bra för efteråt så var jag ganska så lugn. MYS-bokstäverna e även något jag har målat och satt upp, då en kompis var på besök, kan va jobbigt att sitta still även med sällskap..
The Simpsons e kul, så även det målade jag på väggen, medans jag pratade i telefon
En kväll i soffan med min pojkvän så fick jag spasmer och fyllde i över Coca Cola-fläckarna på väggen med lila färg...
De hamnade där ifrån början då jag blev arg på min dåvarande pojkvän och sulade ett Cola-glas i väggen
Att klä om saker och ting med plasttapet e även något jag brukar stilla mitt behov med...Här e en hylla jag har klätt om
En till hylla
En hel möbel
En kväll så satte jag på "Hem till byn" men fick panik av att sitta still så jag höjde volymen, gick ut i köket och satte mig och klippte ut alla dessa små rektanglar i plasttapet och klädde mina små kakelplattor i köket längs spisen och hela diskbänken med dem
Utöver det så sitter jag minst fyra timmar per dag och jobbar fackligt. Det kan va att jag planerar saker, lär mig saker, hjälper medlemmar eller hjälper andra butiker som jag nyligen har börjat med då jag känner att jag har mer energi att göra av med. Då det gäller det fackliga så finns det alltid enormt mkt arbete, vilket jag älskar och behöver och det tillfredsställer mig något enormt.
 Annars så fysiska och mentala projekt. Jag försöker att umgås med en vän minst en vardag i veckan, trots tidsbrist iom alla mina projekt, små som stora. Jag skall nu i veckan börja att plugga norska, fast då via hörlurar så att jag kan göra annat samtidigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar