Summa sidvisningar

måndag 7 oktober 2013

Runö kursgård

Nu är jag på Runö i tre dagar för att gå en facklig handledarutbildning med inriktning på politik och valet 2014.

Runö folkhögskola har hand om utbildning och utveckling för LO, på ett folkligt sätt.
    Runö är en stor resurs för arbetarrörelsen.
Utöver detta så finns det här även gymnasium med HRF-inriktning. Och så finns det en konferensgård för möten och event.
.

Det är både stort och riktigt fint här!

    Det var här den fackliga konstutställningen var för ett tag sedan!;)

Tror att dessa dagar kan bli riktigt spännande och idérika! Och det började riktigt bra!;)

Runö har köpt in min bok för läsning, och vill sedan börja sälja denna här!=)
    De vill även att jag under hösten kommer och håller föredrag, läser ur boken, och pratar om hur det är att skriva böcker inom arbetarrörelsen!!!=)
Detta är så sjukt kul! Och det behövs verkligen, då siffrorna just nu går upp och ned hela tiden!
    Är riktigt glad för detta!!!

I "Innanför mina rosa små väggar" skriver jag om hur det är att växa upp i sthlm och hur viktig barndomen faktiskt är!
Hur det är att vara ensam tjej bland killarna, och hur det är att vara energisk i skolan och ha svårt att sitta still även fast man inte är kille.
    Detta i en tid då ADHD-forskningen inte kommit så långt, och jag själv inte visste om min diagnos.
Hur illa man kan göra en msk genom mobbing, och vilka djupa sår det kan göra!
    Hur det är att bli deprimerad som barn, och sedan vara det i många, många år.
Om hur illa rättssystemet behandlar minderåriga tjejer, och hur det känns att som tonåring bli sexuellt trakasserad, förföljd och hotad - utan att kunna få något skydd alls!
    Om hur det känns att ha blivit våldtagen.
Om varför man skär sig och vilket gift det är!
Om hur det är att vara ung och fattig. Om bantning. Om kärleksrelationer, förnedring, kvinnomisshandel och folk som bara utnyttjar en!


För mig var det inte bara terapi att skriva denna bok, utan jag kände även att jag genom denna har chans till att stötta andra, samt upplysa folk om hur skevt mkt i vårt samhälle är!

    Även fast jag fick lite panik, utav min öppenhet i denna bok, straxt efter den kommit ut, så är jag idag stolt över att jag ändå har gjort det!
Mkt har hänt sedan hösten 2011 då boken slutar.
    Både erfarenhetsmässigt, livsmässigt och i mitt sätt att skriva och uttrycka mig!

Jag har nu en egen bokhemsida;
Där kan man bl.a läsa om mina tankar och idéer kring saker och ting här i världen, skriva frågor och kommentarer på det jag har skrivit, hitta till den här bloggen, skriva i min gästbok, kolla på bilder, läsa om vad som händer just nu rent bokligt OCH...läsa om min kommande bok "Kampen" som kommer ut i höst!;)
    "Kampen" kommer att handla om hur och varför jag blev fackligt aktiv och medlem.
Om egna extrema arbetserfarenheter. Om lagar som borde göras om, och lagar som borde skrivas!
Om bostadsmarknaden, sms-lån, lättheten att ta krediter, olika typer utav styrelser med maktbegär - om hur jag vill förändra politiken etc etc.



Skall sätta fart med den nya boken nu, så att jag inte spräcker deadline!
Skall även skriva klart mitt tal om kvinnomisshandel och sexuella övergrepp till ett S-kvinnoklubbmöte (lägger ut på min youtubekanal när det är klart!).
Hinner jag, nu i höst, så har jag även tänkt att skriva en rap-låt (aldrig gjort förut) med fackpolitiskt tema...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar