Summa sidvisningar

måndag 7 oktober 2013

Gubbar, gubbar, och gubbar!

Är det något jag är trött på så är det dessa medelålders gubbar, som skall vara precis överallt, och sitta på varenda jävla stol som finns!
    Och ändå känner jag mig tvungen att tillägga att jag inte e manshatare, utan att det bara e så jävla enkelt att jag e trött på hur systemet funkar, hur vi låter det fungera, och hur de kan vilja ha detta system som i praktiken faktisk inte fungerar!


Hur skall vi kunna få ett samhälle där alla etniciteter, sexuella läggningar, och ungdomar är välkomna om vi inte ens kan välkomna kvinnan, och vi kvinnor kräver att få plats och faktiskt börjar ta det??!


Att vara ung och kvinna i detta samhälle är riktigt hårt! Och hur hårt är det då inte att vara ung, kvinna och lesbisk?
    Jag är ung, kvinna, bisexuell och har diagnosen ADHD. Just min sexuella läggning brukar jag inte få höra så mkt om, då jag är förlovad med en kille som snart skall bli min man. Och min diagnos blir jag mest utfryst och särbehandlad för i lagen, och av vissa myndigheter, men som om det skulle va ok!?

Men om vi då återgår till dessa medelålders gubbar som skall sitta överallt och vägrar att släppa in någon annan...
    Majoriteten i de flesta typer utav styrelser består utav män, och då i medelåldern.
I alla de olika föreningar, styrelser, grupper, kommittéer jag sitter i, eller tillhör (förutom en som bara består utav ungdomar), är majoriteten medelålders män, och det e rent ut sagt skitsvårt att komma in - både som ung och kvinna!
    Och då undrar jag, hur skall vi få ungdomen involverad, intresserad och etablerad om vi inte ens släpper in den?
Ungdomen som är vår framtid!

Jag säger inte att medelålders män inte skall få vara med, men när man ser att så sjukt många bara sitter på sina stolar och mandat bara för sittandets skull, vad är då själva poängen?!

    Näe, börjar bli riktigt trött på att man tillåter det vara så här, när vi faktiskt både har yttrandefrihet och demokrati i detta land!
Ned med fötterna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar