Summa sidvisningar

söndag 17 november 2013

Min älskade mormor!!!



Förra lördagen så var vi på fest hos min mormors lillasysters ena dotter, som fyllde jämt.
    Mormor satt still ganska mycket, men hon är ju också gammal så man tänkte väl inte mer på det! 

På måndagen så får jag höra av min moster och mamma att mormor inte mår riktigt bra.
    Jag dör alltid inombords när jag hör detta och blir totalt livrädd då mormor är mitt ALLT!!!


Man tycker ändå att det inte är något allvarligt, utan vill vänta och se hur det hela yttrar sig.
    Jag är jätteorolig hela dagen och pratar med henne i telefon flera gånger på dagen, och 2-3 gånger på kvällen. Jag frågar även om hon vill komma och sova hos mig, så att jag kan hålla koll på henne. Hon lät glad över det, och oväntat nog väldigt intresserad, men sa att det var krångligt med färdtjänst, och tyvärr så kunde inte jag hämta henne då jag inte har körkort!
    Vi bor 2mil ifrån varandra. 


På natten kan jag inte alls sova, utan är fruktansvärt orolig för henne!
    Jag ville ringa flera gånger, men vet att det inte är någon idé, då hon inte hör telefonen på natten, då hon tagit av sig sina hörapparater, och detta skulle då ge mig ännu mer panik att hon inte skulle svara, så därför ringde jag inte.
Kl.8 på morgonen, dagen efter, började jag att ringa henne, utan svar!
    Jag blev livrädd, ringde till mamma som inte visste något. Ringde till moster som då sa att hon också försökte få tag på henne.
Jag började må riktigt jävla dåligt och visste inte vart jag skulle ta vägen!
    Moster ringde sedan tillbaka och sa att mormor inte hade sovit på hela natten då hon hade haft riktigt ont i vänster sida utav huvudet, svårt att andas, och varit yr!

Det hela slutade med att mormor åkte in, och jag mötte henne vid akuten!
    När mormor självmant vill åka in så vet man att det e allvarligt! Hon vägrar annars! Och jag märkte väldigt snabbt att detta var allvarligt, då läkare efter läkare undersökte henne, hon röntgades och blev inlagd på nolltid! 

Nu har hon legat på sjukhus i sex dagar och jag har varit där varje dag, utom en då man inte fick åka dit!!!
Hon har för högt socker, lunginflammation, hjärtsvikt, bakterier i blodet, för höga infektionsvärden pga någon infektion någonstans i kroppen.
    Man gick in med kamera, i förrgår, för att kontrollera hjärtväggen, samt röntgade huvudet. Man skulle ha gjort detta redan i torsdags, men hon var för dålig för detta då!=S
Imorrn får vi svar på röntgen!


Hon ser mycket piggare ut nu, men samtidigt e värdena inte ok.
    Jag är jätteorolig för henne, och skulle inte klara mig en enda dag utan henne!!!
Jag ber till GUD att han låter henne stanna hos mig ett bra tag till!!!<3<3<3

I onsdags, efter aftonskolan, så höll jag på att få en panikångestattack på tricken hem, vilket var flera år sedan sist!
    När jag mötte min pojke så hyperventilerade jag, kunde inte prata, utan bet mig i tungan för att inte bryta ihop.
Så fort vi kom innanför dörren så började tårarna bara att spruta!
Hon är mitt allt och betyder så sjukt jävla mycket för mig, och jag älskar henne mer än vad som går att beskriva!!!
Idag sa hon att hon INTE tänker ge upp!!!
    Det kändes riktigt skönt att höra!!!=D<3<3<3

Min älskade mormor!!!<3<3<3
I fredags skulle jag och min pojkvän åka på rockkryssning, men jag klarade inte av att göra det!
    Jag kände att jag ville att man skulle kunna nå mig ifall något hände, och att jag snabbt och enkelt skulle kunna ta mig till sjukhuset.
Inget hände med mormor, tack och lov!!! Men, med en utav mina bästa vänner som vi skulle ha delat hytt med!
    Hon fick så fruktansvärt ont i magen på kvällen, och spenderade kryssningen sittandes på knä i hytten! Läkaren ombord besökte henne och gav henne smärtstillande.
När de sedan kom i land åkte hon ambulans till akuten.

Vår gemensamma kompis, som delade hytt med henne, ringde mig, så efter att vi besökt mormor så gick vi ned till akuten och höll henne sällskap.
    Nu ligger hon också på sjukhus, samma sjukhus som min mormor, så nu besöker vi dem bägge dagligen!
Detta får en att tänka på att livet är så oerhört skört, och att man verkligen måste värna om sina nära och kära!!!
Jag hoppas att dem bägge snart är friska och kommer att må riktigt bra!!!<3<3<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar