Summa sidvisningar

lördag 13 maj 2017

Vet du? Jag skulle inte för mitt liv vilja vara som Du!


Ja, jag kommer att fortsätta att tjata om detta, för så länge diskussionen fortsätter att handla om att det är något slags hinder/någon störning som ni antingen skall försöka utrota eller hantera genom någon ovärdig, opedagogisk och totalt meningslös syssla!
Varje gång jag poängterar hur jävla illa jag tycker
att detta är så får jag höra "Men du är ju inte så!", vilket bara bevisar hur jävla generaliserat det hela är!
Men vet du vad? Jag kan också generalisera – skall jag göra det?
Vet du varför jag "knaprar piller"? Jo, därför att kunna koncentrera mig på ett sådant fyrkantigt och stelt sätt som du gör! Du tycker att det är kul att sitta rakt uppochner, knäpptyst, stelt och hårt för att lyssna, titta och anteckna – det är endast så du lär dig och du tycker inte om när jag ställer för många frågor, ger ifrån mig ljud, vandrar omkring för att höra och tillsätter lite energi i rummet! Därför måste jag anpassa mig till din tråkiga och stela stil!
Jag blir sjukt ledsen när du säger att "sånna som jag" behöver gå på andningskurs för att klara av att andas ordentligt. Ofta är kriminella eller har en kriminell bakgrund. Inte skall ha en viss typ utav arbetsuppgifter, utan egentligen bara borde ha något enkelt att göra som ger en intäkt. Inte kan hantera alkohol utan till och med även ofta måste tillsätta droger. Och att allt bara handlar om oförstånd då "sånna som jag" inte är kapabla till att ta hand om sig själva och leva ett normalt liv, då vi har en störning!

Skall jag berätta vad jag tycker om "sånna som du" – skall jag göra det?
Jag tycker att du är sjukt inskränkt, fyrkantig
och inte alls särskilt smart som tror att alla människor är och fungerar precis likadant! Men jag förstår att du måste försöka tänka att det är så det är, då det annars blir på tok för rörigt och komplicerat för dig i din trånga, fyrkantiga och svartvita värld.
Jag tycker att du är långsam och att allt du planerar och gör tar på alldeles för tok lång tid! Varför tycker du att det är så viktigt att göra en sak i taget?
Varför måste du alltid analysera och vända och vrida på allt innan du försöker? Märker du inte att jorden hinner gå under innan du ens kommit fram till en slutsats på hur du skall försöka skapa en tanke kring hur man eventuellt skulle kunna agera för att förhindra detta?
Hur kan du tycka att det är fullt logiskt att behöva sova minst åtta timmar om dygnet för att överhuvudtaget kunna fungera? På det behöver du även chilla lite då och då – helst flera gånger om dagen, skämtar du eller?!
Att hålla sig till att läsa långa, tjocka böcker och att endast se en slags redovisnings- och tankeform är A och O för dig – färger, former, tankar, visioner och känslor är inget du förstår dig på. Ibland verkar du inte ens förstå ditt eget modersmål – jag kan berätta något för dig, medans du tror dig komma på exakt samma sak, fast en hel månad senare! Hur tänker du egentligen?
Du tycker att jag är stressad, men skall jag berätta något för dig? Det är du som går, agerar och fungerar i SLOWMOTION! Du hinner inte ens göra hälften av det saker jag dagligen gör – att du hinner göra något mer än att sova, chilla, tänka, analysera och sitta rakt uppochner är för mig ett under!

Vet du? Jag skulle inte för mitt liv vilja vara som du, så varför i hela friden tar du detta för givet?
Ibland hävdar du till och med att "sånna som jag" inte ens finns – hur kom du fram till den slutsatsen? Från vilket århundrade påbörjades denna analys?
Skall jag göra en snabb analysering? Jag tycker att det är ett under att människan överlevt så länge som hon gjort!
Du tvingar mig dagligen att leva i din fyrkantiga, strama, svartvita värld – de som inte klarar det dömer du ut och utesluter! Vem tror du att du är egentligen? Försök istället att komma fram till det – mig behöver du definitivt inte tänka åt!

Det enda hindret för mig, är du...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar