Summa sidvisningar

fredag 1 augusti 2014

Det stora tjejhänget - Möhippan!


Det finns nog en dröm, vi alla tjejer önskar skall gå i uppfyllelse innan man gifter sig - jag pratar om möhippan!
En dag då ens bästa tjejkompisar, tillsammans, hittar på något tokigt/roligt bara för dig och umgås med dig hela dagen!
Lika speciellt som ens kalas var när man var liten!;)

Skillnaden här är att du inte vet när/om eller vad som skall ske!
Det kan hända precis när som helst - vart som helst!;)

Det var 2 veckor och tre dagar kvar till mitt bröllop, och inget hade ännu hänt!
    Det var två fredagar, och två lördagar kvar.
Jag tänkte att det mest naturliga skulle  vara att detta skulle ske en lördag, och då fanns det
alltså bara två möjliga dagar kvar!
    Till en utav dessa två lördagar, hade jag bjudit in till releaseparty på min nya bok - den andra lördagen hade en utav mina tärnor bjudit in till inflyttningsfest...jag var helt säker på att min dröm om att få uppleva en möhippa, inte skulle gå i uppfyllelse!


Det var söndag, jag var deppigare än någonsin, gick och gymmade och försökte slappna av!
Efter gymmet skulle jag förbi valstugan, och efter det skulle vi hem till svärmor för att fira min mans brors födelsedag, trodde jag!
    Han fyllde inte år just denna dag, utan veckor senare, men det var inget jag tyckte var konstigt - att vi skulle fira honom just denna dag, eftersom jag visste att min svärmor var så. Hon firade min mans födelsedag 3 månader innan det egentligen var dags - men detta var alltså en fälla!;)

Jag hoppade in i duschen, och gjorde mig sedan i ordning för att åka.
    Alltid när jag och min man skall någonstans så är vi sena, och det är ALLTID mitt fel. Men just denna dag så hade jag bestämt mig för att vi skulle komma i tid, så jag sa till min man att jag var färdig och att vi var tvungna att ta oss till bussen så att vi inte skulle missa den!
Han satt lugnt, nedsjunken i soffan och reste sig inte upp. Jag hann tänka; Ja, ja, han tror säkert inte att jag är klar, eftersom att jag är klar i tid! Sedan ringde det på dörren, och hade det inte gjort det just då, så hade jag nog börjat undra vad det var med honom, och varför vi inte åkte!;)
    Jag trodde att det var någon granne som ringde på, eftersom jag sitter i styrelsen, men det var en suddig syn genom ögat - jag såg långt hår och färger.
Utanför dörren stod två utav mina fem tärnor, och en väldigt god vän!
Jag - kontrollfreaket självfattade INGENTING!
    De drog en rosa, nedklottrad tröja över mitt huvud, och satte på mig en krona.
Hur hade jag lyckats undvika att märka något?!
    Födelsedagsfirandet var en bluff, och min man fick gå till valstugan istället för mig!;)

De hade inte glömt bort mig!
De tyckte att jag var värd en möhippa, trots att jag jämt är så busy!

Till en början hade jag oroat mig för att hamna på något ställe utan kollektivavtal, sedan gick oron över till att det inte skulle bli något alls!;)

Sista festen, stora tjejhänget som ogift - det är möhippan!
    Min bestod utav att bli tagen på sängen, och de lyckades till och med få mig att skaka - följt utav kidnappning med förbundna ögon och musik i öronen!
    Picknick på en äng, med alla mina närmsta tjejkompisar, snönedfall, inomhuspicknick med sexparty, och en middag på stammhaket!=)

Det var god mat, och många goda drinkar de bjöd på - alla rosa!;)
    Det var jättetrevligt att alla var där, och att alla var där samtidigt!;)
Jag fick ett jättefint, svart champagneglas med rosa strass på - med texten; Sexy bitch!
    Tröjan, de tagit på mig, signerades utav alla på ryggen.
Jag fick en babyrosa dildo, ett metallrosa halsband med möhippe-tema, en rosa hjärtformad ballong, och en stor, rosa napp att ha runt halsen!=)

Det var en jättetrevlig dag och kväll, med de närmsta tjejerna, och fyra av fem tärnor - då den femte bor i Thailand!;)
Jag önskar alla en sådan här dag, och är glad över att ha så fina tjejer i mitt liv!
<3

 


Tärnorna på själva bröllopet:



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar