Summa sidvisningar

söndag 24 juni 2012

Semestern hittills..

Nyss var det måndag, och första dagen på semestern...imorrn kommer en ny måndag, alltså början på semestervecka två!=O
    Det går på tok för snabbt!
Känns inte som att vi har gjort nånting hittills! Och det blir nog värre då man inte reser bort, vill så gärna åka utomlands, men ekonomin klarar inte det.
Men jag hade iaf tänkt att hälsa på mina släktingar i Finland, undrar bara om den ens håller för det...
    Sedan så känner jag mig väldigt otillfredsställd!
Jag får liksom inget viktigt gjort! För vad ska jag göra?! Vad ska jag jobba med?! Jag har ju semester!
Hittills har vi;
Måndag
Facklig utbildning
Jag började semestern med att gå på facklig utbildning på Långholmen. Egentligen så skulle jag ha åkt på konferens i Norrtälje, på tisdagen och onsdagen, men det gick inte att lösa med så kort varsel. Fick veta det på söndagen innan, att jag skulle sova borta, så hann inte fixa allt inför det, så jag stannade hemma på semester istället. 

Tisdag
Glass på Djurgården
Det blev ett missat psykologbesök, ett tatueringsbesök, en snabb tripp på Djurgårn med pojken, med promenad längst vattnet och hem, och sedan ett besök på Kellys med en arbetskollega.

Onsdag 
Älskade mormor med trasigt finger!=S
Jag "dissade" min pojke för tredje dagen i rad.
Åkte hem till mormor, klippte henne, och följde med henne till doktorn. Envisa lilla mormor, som knappt ser eller hör, skulle prompt bära ner sin rullator nerför trappen!
Det hela slutade med att hon inte såg det näst sista trappsteget, snubblade och for över rullatorn och skar upp hela fingret! Det hela hade kunnat gått mkt, mkt värre!
Tack käre gode Gud för att det inte gjorde det!!!
Men hennes lillfinger ser ut som en varmkorv som har kokats för länge och spruckit upp! Huden har delat på sig i två delar, intill benet. Det e ihopsytt men ser rent ut sagt förjävligt ut!
Hälften av huden har dessutom dött, så läkarna kommer att få klippa bort det sen, och inflammationsrisken är iom det hela väldigt stor!
Men min lilla mormor e lika envis som jag, så att få henne att ta det lugnt, sitta still, och be om hjälp, det e ju bara att drömma om!
Efter det så åkte vi hem till henne igen och fikade i trädgården=)
 Sedan mötte jag upp en kollega vid kyrkan, som några dagar tidigare hade kommit med en jättegullig idé!
Han tyckte att han, jag och min pojke skulle äta tårta ihop, eftersom att vi har förlovat oss, och han e en i familjen;).
Han bor i min pojkes lgh så vi e ju lite familj;)
Tyckte idén var så fruktansvärt gullig så jag mötte upp honom och vi åkte hem till mig. Där stod min pojke och stekte pannkakor till vår pannkakstårta som vi skulle äta=).
Vi fick jättefina blommor och vin av vår familjemedlem!=D
 När pannkakorna var klara så började jag att bygga en tårta, sedan dekorerade vi den med lila grädde, strössel och smarties, och gjorde oss i ordning för att gå ut och sätta oss i parken här intill.
Pannkakstårtan
Pannkakstårtan och de fina blommorna
 Vi tog med oss filt, tårta och en bag in box och gick ut!
Tårtan på filten ute i parken
Den blev riktigt god!
Tack söta familjemedlem för den fina idén, och de fina presenterna!!!
 
Torsdag
I torsdags så förberedde vi inför midsommar. Vi var och handlade mat, alkohol, och annat vi behövde ha till midsommarmiddagen som jag och en kompis skulle hålla i på min innergård.

 Sedan på kvällen så var vi bjudna hem till min pojkes pappa på söndagsmiddag, som denna gång blev torsdagsmiddag;)


Fredag - Midsommarafton!!!
På min innergård
Vi började med midsommarlunch på min innergård!
I lusthuset

Eftersom man vet hur vädret på midsommar brukar pendla så hade vi dukat upp i lusthuset på innergården.
Nu blev det ju inte en droppe regn detta år, konstigt nog, men det var mysigt iaf;).












Efter några timmars mys ute på innergården så gick vi upp en stund så att tjejorna kunde sminka sig och de andra fick hänga en liten stund;)
Sedan drog vi vidare till parken.
Vi i stammisgänget hänger där varje år, det e kanske inte så midsomrigt, men det e en tradition och faktiskt ganska så mysigt. Fast jag tycker personligen att inget slår skärgården en midsommar! 
På tricken till parken
När vi kom fram så var det bara att bygga på vår klunga!;)



 När solen sedan hade gått i moln och det började att bli riktigt kallt så drog jag, som vanligt, ihop ett gäng för att mellanlanda hemma hos mig.
Denna gång skulle vi inte bara mellanlanda med alkohol, utan även med midsommarmat;)
Det fanns en hel del kvar, så det var bara att duka upp..
och sätta sig och njuta;)
Av någon anledning så blev mellanfesten lite annorlunda... En kompis fick för sig att rensa mitt avlopp!
Det behövdes verkligen, och jag blev jätteglad över att han ville göra det, men väldigt udda aktivitet på en fest=P

Men sedan så fick vi inte ihop skiten!=P
Det saknades en ring (trodde vi), och vi letade och letade, men vi hittade den inte! Så resten av kvällen, natten och morgonen så fick man tvättade fötter som bonus då man tvättade händerna!=P
Ser det inte konstigt ut?
Dagen efter så upptäckte min pojke att röret satt uppochned, och att det inte alls saknades en ring!=P 

Resten av midsommarkvällen så var vi på Kellys. Men både jag och pojken var så fruktansvärt trötta så vi gick innan stängning. MEN självklart så kom min energi när vi kom fram till min port. Så vi gick och gungade ett bra tag på dagiset bredvid mig;) Eller rättare sagt, jag gungade





Sedan klättrade jag lite


 Och efter det så tog vi en promenad på Katarina kyrkogård, där vi också var ett bra tag!

 
 Lördag och söndag
Både lördagen och söndagen har bara försvunnit! Igår så skulle vi ha gått på Grönan med min brorsa, hans sambo, och hennes syrra och sambo. Men det var dåligt väder tyckte de.
Så det blev en hemma kväll med film och picknick i vardagsrummet..

Och idag, söndag, så har vi legat i sängen och soffan hela dagen, och sett på film! 
Imorrn börjar Måndag v.2, och det enda jag vet att jag skall göra e att ringa ett samtal, skicka ett mail, samt tacka ja till Handels 100årsfest. 


 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar