Summa sidvisningar

torsdag 12 juli 2012

Sista semesterveckan

Sista semesterveckan har nu varit...
Den innehöll följande...
Vi ville fortfarande få fatt solen, så vi försökte att vara ute lite mer denna vecka. Det gick ändå sådär. 
Vi var, som vanligt, vakna tills morgonkvisten och vaknade sent. Men vi gjorde så gott vi kunde för att hinna se så mkt som möjligt utav solen. Men det var svårt även när vi var vakna, för jag hade fått för mig att jag skulle ta reda på allt om Estonia katastrofen.
    Vi satt hela kvällarna och nätterna inpå morgonkvisten och kollade på dokumentärer och inspelade ljudspår ifrån olycksnatten.

Men när vi väl pallrade oss ut så promenerade vi i solen, eller gick till Årstaviken. 
Årstaviken
Årstaviken
Picknick i Årstaviken
 Där satt vi och njöt av solen, naturen, doften av vattnet, och drack vin. Jag älskar att sitta där och filosofera.
Där nere kan jag vara tyst i timmar, och bara sitta och lyssna på allt runt omkring och vara i min egen lilla drömvärld.
Sedan så tycker jag att det e så sjukt mysigt med picknick.
Skärgården är också något jag tycker väldigt mkt om. Jag saknar att inte längre ha motorbåt så att man kan åka ut och bosätta sig på någon liten klippa eller dylikt. Bada, sola, skriva, njuta.
Jag saknar även min farmor och farfars landställe ute i skärgården. Inte för att jag var där varje sommar. Det gick liksom inte då jag tidigare har mått så dåligt. Då e det svårt att vara ute på en ö, långt bort ifrån civilisationen och msk. Då får man liksom panik och ångest. Men när jag mådde bra var jag där ute, och denna sommar hade jag jättegärna velat åka ut dit. Men Farmor och farfar gjorde tyvärr sig av med vårt sommarställe förra sommaren=S.
Så det fick bli Waxholm istället!
Strömkajen
Jag, min pojke, och en kompis tog Waxholmsbåten ifrån Strömkajen.
Det var sjukt varmt på båten. Vi satt ute men solen brände som fan! Trots att svetten bara rann så kändes det ändå riktigt skönt att vi hann få mkt sol denna dag!;)
Jag och min farmor åkte alltid till Waxholm förut, en gång varje sommar. Det har alltid varit vår tradition, och när vi kom dit så åt vi alltid Waxholmsströmming och drack öl. Men nu var det några år sedan sist, iom andra saker. Men jag tyckte att det var en självklarhet för oss att äta det när vi kom dit, så det gjorde vi!;)
Waxholmsströmming
Men den hade nästan dubblerats i pris!
Efter den underbara strömmingen i solen, så tog vi en promenad kring en stor del av ön.

Cafét, som tydligen också var en ateljé där de satt och målade på kvällarna;)
Det var ett tag kvar innan sista båten till stan skulle gå. Jag gillar Waxholm, det e riktigt mysigt där! Skärgård, men ändå storstad, som en egen liten värld. 
Sedan såg jag den stora lekparken som har funnits i alla tider. Jag blev sugen på att utforska den!;)
Linbanor e så sjukt roliga!

Och inte bara jag!;)
Sedan gick vi över till klätterställningen..

Efter det så gick vi över till en karusell som man trampade runt med hjälp av pedaler. Har tyvärr ingen bild på det då vi alla tre trampade runt på den som galningar!=P Samtidigt som vi snurrade runt på den lilla karusellen så nynnade jag högt på "Jingle bells!". En kille i 20-årsålder gick förbi, stannade till och bara stirrade. Han måste ha undrat vad vi höll på med, ha ha!
Det var en riktigt mysig dag, och det var både skönt och mysigt att ha badat. Även fast det var riktigt jävla kallt! Har inte badat i Sverige på två år så det var dags!
En annan dag bestämde jag och min pojke oss för att besöka Eriksdalsbadets utomhusbad. Tyvärr så var det varken soligt eller speciellt varmt den dagen, men jag ville dit iaf!
Iom vädret så var det ganska så folktomt
Min pojke badar inte, men en kollega till oss var med så vi badade, och jag försökte lära honom att simma.
Jag simmar
Jag älskar att simma, det e så sjukt avkopplande. Jag tog sex rundor i motionsbassängen.
Veckan började att närma sig sitt slut, och det var riktigt skönt, men ändå sorgligt. Skönt att få börja jobba igen, och komma tillbaka till alla dagliga rutiner, och ha vettiga saker med riktiga mål att utföra. Men sorgligt att tiden går så sjukt snabbt och att det nu är ett år tills nästa gång man e ledig.
Fast vi bägge har ju iof en vecka sparad som vi vill ta ut i vinter för att förhoppningsvis kunna åka utomlands.
På fredagen så tog vi iaf en sväng ut till Barkarby för att hälsa på Hjärtrud och hennes familj.
Vi grillade och hade det riktigt trevligt. Nu fick jag äntligen träffa hennes man och barn också!
På lördagen så drog vi hem till en annan kompis och åt Brick.
Det e något man äter i Tunisien. Det var jättepopulärt där på 70-talet.
Brick
Sedan så avslutade vi söndagen och semestern med söndagsmiddag hemma hos mig/oss med min pojkes syskon.

Det blev hemmagjort vitlöksbröd med hemmagjord tzatziki till förrätt. Färskpotatis, wokade grönsaker och rödspätta till huvudrätt. Och glass med jordgubbar till efterrätt. Sedan så visade vi våra semesterbilder på TV´n för hans syskon och berättade vad vi hade gjort. Och så visade jag upp en dold sida för hans syskon..de fick se mina filmklipp då jag sjunger "opera"=P. Det tyckte att det var roligt, men verkade ändå lite chockade he he. Och så avslutade vi kvällen med att kolla på roliga filmklipp. Det var en riktigt mysig kväll, och ett riktigt bra avslut på vår semester!!!

Fösta arbetsdagen så var jag helt slut! Jag hade bara lyckats sova 40 minuter den natten.
Nu har snart första arbetsveckan efter semestern gått.
Det e riktigt skönt att vara tillbaka, men tråkigt att jag och min pojke inte kan umgås på samma sätt nu då vi jobbar.
Vi kan inte sova ut tillsammans, eller ha en hel dag ledigt ihop..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar