Summa sidvisningar

söndag 5 augusti 2012

Facklig vecka!;)

Den här veckan har jag jobbat fackligt för LO.
    Det har varit kul, givande, lärorikt, och sjukt jobbigt - fysiskt!

Vi har haft ett projekt som har pågått i fem veckor.
Projektet har varit att besöka alla företag, som ingår i LO, inom Stockholms län.
    Dvs säga, alla restauranger, förskolor, caféer, matbutiker, kiosker, klädaffärer, trädgårdsarbetare etc etc. 


Denna vecka så var det jag ifrån handels, och fyra stycken kommunalare som jobbade med projektet.
    Vi började i Norsborg och tog oss in mot söder. Sedan så delade vi upp oss två, och tre.
Det var sista veckan så det var viktigt att vi hann med så mkt som möjligt!
Jag har besökt alla i ringen, på götgatan, halva hornsgatan, på NK, i norsborg, hallonbergen, sätra, skärholmen, liljeholmen, vårby gård, utanför pridepark, tekniska högskolan, universitetet, ja jag kommer inte ens ihåg alla ställen!=P
    Det vi har gjort är att vi har besökt alla under 30 som sommarjobbar eller jobbar extra. Sedan har vi informerat dem om facket, kollat om de har anställningsbevis, om de arbetar på ett ställe med kollektivavtal, samt lämnat lite info om vad de har rätt till etc etc.
Många har blivit glada, andra rädda, likaså arbetsgivarna.
Det har varit sjukt kul och intressant!
    Jag har en tuff avdelning på jobbet och har alltid skitont i fötterna när jag kommer hem, men det slår inte denna vecka!
Mina fötter har varit döda! Jag har gått flera mil, åtta timmar per dag! Jag har tom haft skitsvårt att komma upp på mornarna, trots att jag inte behövt gå upp förrän kl.8, och inte 4.30!
Jag har kommit hem och dött varje dag, och knappt fått någon tid alls med min pojke. Men i torsdags följde jag med några av mina fackliga kollegor och tog en öl. Men jag var sjukt trött även då och de fick se några av mina andra sidor, så som operasång och störda skämt!;) Men de hakade på och vi blev snabbt det högljuddaste bordet på hela haket!;)
I fredags gjorde vi det sista och avslutade arbetsdagen utanför pridepark, där vi stod och delade ut fackliga broschyrer och kondomer med LO-reklam på!;)
    Sedan åkte vi tillbaka till LO och åt glass med jordgubbar, samt drack alkoholfri cider.
Jag bjöd även på bullar, då jag kvällen innan, efter öldrickandet, fick för mig att jag skulle baka!=P

Jag på väg till förorten!;)
Frukost inne i på LO!;)
Fin tavla inne på LO!;)
Södershöjder!;)
Mina rosa-chokladbullar innan gräddning!;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar