Summa sidvisningar

lördag 19 april 2014

Tankar kring mina böcker

Min självbiografi "Innanför mina rosa små väggar" är allt utom utelämnande - den är utlämnande!;)
    Det har jag iaf fått höra utav många att den är!

Om man skall skriva en självbiografi, så måste det ju finnas en anledning till att man vill skriva en sådan, och om man väljer att skriva en sådan så är det väl väldigt konstigt/ologiskt att inte utlämna sig själv och sitt liv..?
    Varför skriva en självbiografi om man inte har något att säga och berätta om, av sitt liv?!
Men ja, jag är väldigt ärlig i min självbiografi, men jag tror inte att det är det folk reagerar på..."Den är rolig men väldigt mörk" säger många, men det är hittills endast en som vågat ta upp att den innehåller väldigt mycket sex.
    Ja, den innehåller en hel del sex - både bra och väldigt negativ sådan! Och det finns en anledning till att den gör det också, men jag kan även erkänna att jag själv, efter att boken kommit ut, började att tänka väldigt mycket på just detta område och tyckte att det kändes lite smått obehagligt att vem som helt i hela landet nu kunde läsa allt detta!
MEN...
Det svider och stör oftast folk lite extra när en kvinna tar upp detta ämne - även fast det idag inte är "ovanligt".
    Jag tror t.ex. inte att TV-serien "Sex and the city" hade blivit lika populär med dessa fyra framgångsrika kvinnor med attityd, utan sex!
    Men min bok handlar inte om sex, även fast den innehåller mycket sex - den handlar om hur man behandlar människor och hur svårt det kan vara att förstå varför folk gör som dem gör och vilka konsekvenser detta kan ge!

Jag tror även väldigt starkt på kärlek, trygghet och chansen till att få utvecklas i sin egen takt och med det man själv brinner för och pratar därför även en hel del om barndomen och uppväxtens vikt.
    Det är även därför min självbiografi är skriven i kronologisk ordning, för att den inte skulle ge samma effekt och tydlighet annars, även fast detta kan sänka "spänningen" och gå emot "dagens norm".


Det finns många delar i min självbiografi jag helst inte skulle vilja skriva om en gång till, och många delar jag aldrig vill uppleva igen, men jag tror på att man går igenom saker och ting utav en anledning, så jag är ändå glad över de erfarenheter jag fått!
    Iom detta var "Innanför mina rosa små väggar" oerhört jobbig att skriva emellanåt, och jag har själv aldrig läst den!
Jag vet därför att den inte är helt perfekt skriven, men jag är oerhört glad över att budskapet ändå går fram!

Jag har idag börjat att få en del anonyma mail och dylikt ifrån personer som läser/läst min självbiografi och känner igen sig själva på olika sätt och utlämnar sig själva för mig i sina mail.
    Jag tycker detta är vacker och det var precis dit jag ville komma!
- Ensam är aldrig stark utan man behöver stöd utav andra!

En andra vända utav min självbiografi finns nu på cdon, adlibris, bokia och bokus och den sålde i marsmånad slut på folkhögskolan Runö!;)
    Har även fått höra att den varit med i någon biblioteksvecka med fokus för unga, nedåt i landet!;)

Min nya bok "Kampen - I det moderna samhället" har jag nu äntligen fått ett första exemplar utav!;)
    Även i denna bok är jag rakt på sak och jag har försökt att vända och vrida på de olika samhällsproblemen och dra dem till sin yttersta spets!

Fackliga och politiska saker, men framförallt fackpolitiska saker är något som kan störa och irritera många!
    Varför är det så viktigt? Varför skall man tycka så mycket? Varför har det med varandra att göra? osv, osv.

Jag tror därför att även denna bok kommer att väcka en del bitterhet hos folk, men min förhoppning är att man skall få större förståelse kring varför fackföreningsrörelsen är viktig, att allt är politik och att det därför är oerhört viktigt att rösta - och vad och vilka arbetarrörelsen faktiskt är och står för!;)
    Även denna bok finns inom kort på cdon, adlibris, bokia och bokus...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar