Summa sidvisningar

tisdag 26 augusti 2014

Din åsikt räknas!


Från och med imorgon, onsdagen den 27/8 kan man förtidsrösta!
Det gör man lättast genom att ta med sin legitimation till närmsta bibliotek!


Vi har tre val att rösta i - riksdag, kommun och landsting.
Alla tre valen är oerhört viktiga!
I riksdagsvalet är du med och avgör vem som skall styra vårt land, i kommun och landsting är du med och avgör vilka som skall styra där just du bor och vad som skall ske i din kommun.
Är man inte medborgare kan man ändå rösta i kommun och landstingsvalet.


Den 14/9 är sedan den stora valdagen, och sista chansen att, både ta sin rättighet och skyldighet, att bestämma vilka som skall styra vårt land, och hur det skall va där vi bor!
Kom fram till ett parti, och om du inte vet vilka personerna på blanketterna är/vilka av dem du vill rösta på, så rösta då bara på partiet!
Svårare än så är det inte!;)

Jag tycker personligen att det är allas rättighet och skyldighet att gå och rösta!
Är man osäker på vilket parti man skall ta, så passa på att nyttja chansen att komma förbi stadens alla valstugor och ställ dina frågor och funderingar!

Jag går och röstar då jag ser det som min plikt!
Samtidigt är jag glad att mina förfäder kämpat för att även jag som kvinna skall få rösta och har kunnat rösta i 93 år nu! Men även arbetarmannen fick kämpa för sin rösträtt!
Och när vi lever i en demokrati, så ser jag det som en självklarhet att tycka till och påverka!
Jag vill ha en förändring i vårt samhälle och land, och jag ser en stor vikt i att detta sker nu, därför engagerar jag mig även politiskt - gör det du med!
Vi ses i röstlokalen!!!
@-}--

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar