Summa sidvisningar

lördag 22 oktober 2016

JAG ÄR KVINNA - JAG SKALL GÖRA ALLT!

Som kvinna skall du göra allt!
    Du skall vara en fantastisk mor, en fantastisk "hemmafru", och en jävel på ditt arbete - eller?!

Den sista tiden har det bloggats, skickats in debattartiklar och allt vet vad, om vad vi kvinnor skall och inte skall göra - skrivna utav kvinnor!
    Allt efter vilka normaliseringar vi har på våra ryggar, men vem styr egentligen det hela?!
   
Det skrivs om all stress kring att vi skall satsa på vår karriär samtidigt som vi skall baka sju sorters kakor och skippa köpebrödet! Vi skall sminka oss, vara smala tidigt efter en eventuell graviditet, se över hemmet, vara en perfekt fru/sambo/flickvän, väninna. Ha en aktiv fritid fylld utav träning, receptsläsning, egen barnmatslagning, bloggskapande, Instagrammande, Facebookande, familjemiddagar och vem vet vad!
TJEJER - Vad fan - har jag missat något?!

Är det inte just detta vi försökt att bekämpa i århundraden???!!!
    Varför i helvete försöker vi då, helt plötsligt, gå bakåt i tiden?! Vad fan hände, och händer egentligen?!
Sluta att beklaga över dessa jävla normer och BRYT dem istället - och gör detta NU!!!
    Jag säger som Pippi Långstrump och Mimmi - ifrån 70- respetive 80-talet:
"Jag brukar göra som jag gör, och det brukar bli så bra så!"
och "Egengjord Pepparkaksdeg - förspilld kvinnokraft!"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar