Summa sidvisningar

lördag 22 oktober 2016

Mr Elit är ingen hit

Jag blir så besviken ibland! Jag skäms för det, men samtidigt är det hela så sjukt frustrerande!
    Likt den som ljuger/snackar skit om andra/ fjäskar/slickar röv, för att ta sig fram på andras bekostnad - helt hejdlöst, utan den minsta skam eller synlig ångest så har vi dessa räkmacksglidare med ett stort kontaktnät inom skaldjursvärlden, som bara genom det kommer in i det finaste och mest viktiga korallreven. Varför?

Poängen skall vara att kämpa, fightas, närvara, agera, inkludera och influera, men för somliga spelar detta ingen roll och övriga instansers insatser räknas inte. Hur kan det vara så?
    Varför bygga upp en fasad föreställande något som inte stämmer överens med verkligheten? Varför är det så ofta så?
Själv är jag så sjukt hård mot mig själv - om jag inte uppfyller mina och andras förväntningar, men vad är det egentligen värt?
Livet är orättvist - jag vet, men skall det vara ett försvar som är större än målet?
    För mig har det alltid varit, och kommer alltid att vara A och O att stå för det man säger och gör - vad är annars någonting något värt?
Men hur ser korallrevets verklighet egentligen ut? Bryr den sig om alla hårt kämpade simtag? Bryr den sig om havets diskussioner, påverkansgrad och inkludering - eller handlar den endast om en fin tropisk fasad?
    Skall havet inte företrädas och omfattas utav oceanens alla fiskar - inte endast av de som simmar bara för att, som råkar vara kemis med hajen, eller de som havets kung gillar?
Vad vill vi egentligen med vårt stim - vad är det egentligen värt, och vad skall grunden vara för att få företräda havets djup?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar