Summa sidvisningar

onsdag 16 december 2015

Julen är här...


"Julen är här, och lyser frid på jorden.
Glädjen är stor - i ett barns klara ögon bor den..."
Nu är det jul igen!
Jag älskar julen - det har jag alltid gjort, men till och från har den även alltid varit smärtsam!
    I år är den nog extra smärtsam, för min del...
Det var flera år sedan, jag nu firade tillsammans med min familj, jag börjar vänja mig - även om man nog på något sätt kanske aldrig gör det. Men i år är första året - i hela mitt liv, som mormor inte är med! Mormor som betydde allt för mig!!!
    Samtidigt som jag i år längtat efter julen, så har jag bävat inför den - den kommer att bli riktigt tuff i år, och en tid framöver - kanske blir den "lättare" när jag en dag, förhoppningsvis, har en egen familj.

Familjen runt omkring mig, blir bara större och större - medans min bara blir mindre och mindre. Den har gått ifrån nio personer till två.
    Det gör ju att dessa två, logiskt sätt, blir viktigare än någonsin -vilket är jobbigt på flera sätt, men samtidigt är jag glad att de finns!!!<3<3<3

Det blir även jobbigt på ett annat plan och sätt - mina traditioner och min syn på julen, suddas sakta men säkert ut - jag håller i den, stenhårt som alltid när liknande saker sker i mitt liv!
    Jag vill ju föra mina traditioner, och den syn jag är van vid, vidare så att den får nytt liv, men framförallt överlever!
Jag tror inte alltid att man tänker på sådant, men jag tror däremot att det blir viktigt för de allra flesta den dagen detta väl uppdagas! - Vi blir så mycket, och är så mycket utav de vi har omkring oss!

Oavsett om man tycker att julen är viktig eller ej - eller på vilket sätt den är viktig, så tror jag ändå att den är väldigt synlig, tydlig och kännbar och därmed viktig för de flesta i vårt land - på ett eller annat sätt!
    Oavsett traditioner eller ej - alla märker och känner av den, och de allra flesta vill inte vara själva under julen!
Julen skall ju vara en varm tid, då vi rår om varandra, är snälla mot varandra, och umgås med varandra - oavsett hur illa vi än tycker om varandra!
    Men långt ifrån alla har någon att fira julen med - oavsett kärlek eller hat!

Så snälla, var lite extra snälla i jul - tänk lite längre - tag steget längre och ta hand om dina medmänniskor!
Julen skall vara för alla - oavsett vad, vart och hur!!!

GOD JUL!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar