Summa sidvisningar

måndag 30 oktober 2017

Jag är mamma – vi är päron!

Den 23/10 kl.12:00 föddes vårt barn<3<3<3
Idag har jag varit mamma och förälder i en hel vecka! Denna vecka har gått oerhört snabbt – varit oerhört händelserik och spännande, men ändå lugn och harmonisk!
    När jag kunde släppa den där oron för att mitt barn – som bott inuti min kropp i nästan ett helt år, skulle ha åtta armar och sakna ben, eller vara sjuk på något sätt, så kom tårarna! Först, efter att jag trodde att jag skulle dö, så kunde jag helt plötsligt njuta av att kunna andas igen – mina lungor var fria och magen vägde inte bly!;) Sedan kom dem med honom till mig – min son – individen som jag och min livskamrat skapat tillsammans. Det är mäktigt, läskigt, osannolikt och stört! Men framförallt vackert!
    Vår son kommer att döpas till det japanska namnet Jiro – växa upp på söder med landställe i Norrtälje – i början av 2000-talet – en tid där framtiden, människans utveckling och jordens hållbarhet är allt annat än glasklar och ljus som solsken!

Innan vi blev föräldrar och jag mamma så var det oerhört, sorgligt många som ständigt skulle berätta för mig hur mitt och vårt liv skulle bli framöver – hur vi skulle leva – hur framtiden och resten av våra liv skulle se ut och utvecklas. Hade någon av oss två, min make och jag, som faktiskt lever våra liv velat leva på detta berättande sätt, så hade vi inte skaffat barn – i alla fall inte med varandra!
    Jiro har två föräldrar, vilket innebär att vi delar på ansvaret – på vårt sätt! Vi samarbetar och håller ihop som familj och det har hittills funkat bra. Visst det har varit lite småbrokigt, men vi är ju newbies och det har ju bara gått en vecka!;)
En vecka av våra liv som päron – en vecka av Jiros liv på jorden!;)
<3<3<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar