Summa sidvisningar

söndag 21 juni 2020

Vi har firat Sockerbröllop!!!

Tänk att det har gått hela sex år sedan vi sa Ja till varandra och lovade varandra kärlek och trohet tills döden skiljer oss åt, i Katarina kyrka hemma på Söder!;)
    Vi har nu firat Pappersbröllop (en del har denna som andra bröllopsdag – vi följer en bröllopsbok vi har där denna står först så vi firade detta vårt första år), Bommulsbröllop, Läderbröllop, Fruktbröllop, Träbröllop och nu Sockerbröllop!;)

Tänket därför bjuda på en liten tillbakablick från den största dagen – då jag coh Thobbe blev man och hustru!;)
Titta vad små vi var då! Haha! Jag var 28 år och Thobbe var 26 år. Jag var rakad på ena sidan av huvudet (sparade ett tag för att inte vara helt kal där!;) ) och Thobbe hade kort hår. Idag har han ju hår ned till midjan!;)
Det var 123 vänner, nära och kära som var med och firade oss denna dag för sex år sedan. Tror att det var 76 stycken av dessa som sedan var med på vår bröllopsmiddag på krogen Kellys på Folkungagatan, som vi hade abonnerat denna dag. Anledningen till just Kellys var att det var min stammiskrog och för att jag och Thobbe kysstes där för allra första gången – i stammishörnet!;) Därför stod det också en hjärtformad blomma i det hörnet dagen till ära!;)
    Medans vi åt middag följt av bröllopstårta, lekte lekar och höll tal så var de övriga gästerna på picknick i Cornelisparken. Jag och Thobbe stod in till natten dagen innan bröllopet och gjorde pastasallader till picknicken. Sedan hade vi betalat några som stod i parken, under vigseln, för att passa mat, filtar och parkspel tills gästerna anlände!;) Sedan sammanstrålade samtliga på Kellys lagom tills jag och Thobbe dansade tryckare till en låt bestående av två stycken låtar som vi hade mixat ihop själva – en grymt bra mix om jag får säga det själv, är sjukt nöjd med resultatet faktiskt!;) Vi kunde inte komma överens om en låt så därav två;) Min låt var Jon and Vangelis – I,ll find my way home – ni vet låten som Kim och Mia badar nakna till i 80-talsklassikern G – som i gemenskap!;) Och Thobbes låt var Richard Marx – Right here waiting. Så fint!!!=) <3<3<3 Efter vår dans blev det livespelning av Dynazty

Det var så mycket känslor denna dag på så många olika sätt! Både extremt glädjande men också något jobbiga! Man var ju rädd för att något skulle gå fel och man ville verkligen att allt skulle vara perfekt denna dag som vi planerat och sparat till i hela två års tid! Lite galet egentligen att man kan bli så besatt av att det skall vara så perfekt! Vi hade ju hela 28 grader varmt och skinande sol denna dag, vilket var helt underbart! Men sedan så hade vi haft en förhoppning av att få sova en stund innan – alltså att ha kommit i säng i god tid dagen innan, men vi stod ju som sagt var enda in på natten och gjorde pastasallad. Mitt i natten messade även min lillebror (mitt enda syskon) att han inte kunde komma på mitt bröllop. Det gjorde mig väldigt besviken, men jag försökte att inte tänka så mycket på det. Han kom inte på Jiros dop heller och har endast sett honom på håll vid två tillfällen. Thobbes syskon har aldrig träffat min brorsa. Vi visste inte heller om mina päron skulle dyka upp eller ej på bröllopet. Vi bråkade per sms enda in på natten dagen innan. Att gå omkring och grubbla över det och få svar först när man klev in i kyrkan, tog energi. Att min pappa skulle hålla tal under middagen stod med i programmet (för mig var det viktigt med ett traditionsenligt bröllop på en del punkter), men vi visste inte om det skulle bli av eftersom vi inte visste om de skulle dyka upp eller ej. De dök ju upp men när festkommittén skulle lämna över micken till pappa så tog mamma den istället.
Här sitter vi vid middagsbordet på Kellys – nygifta som man och hustru med våra uppfräschade förlovningsringar och våra specialgjorda vigselringar av vår vän Anna Skoglund Miss Unicorn.
Vi har en hel del bilder och filmer från denna dag – fotade av både proffsfotograf som vänner, nära och kära. Att ha mycket bilder från sitt bröllop är verkligen guld värt!!! Önskar dock att vi haft lite fler videoklipp. Vi hade ju flera som filmade men än idag, alltså sex år senare så har vi fortfarande inte fått alla klipp ifrån alla! Folk drar ut på det – det är krångligt att skicka, tar så mycket plats och sedan så rinner det ut i sanden. Men kanske en vacker dag!!!;)
Från kyrkan till Kellys, alltså typ bara runt kvarteret, så åkte vi rosa limmo med två motorcyklar bakom!;) Med oss i bilen tog vi min älskade mormor och min höggravida hederstärna!;)
Jag verkligen älskar den här bilden!!!=) Kolla vad extremt mycket ris som kastades på oss! Haha! Jag hade ris i hårbotten i en hel vecka! Såg ut som stora mjällkokor resten av bröllopsdagen och resan till Tokyo dagen efter haha!
    Vi har denna bild i både fotoalbum och uppsatt på väggen på toaletten hemma!;) Om någon av våra 123 gäster råkar ha detta inspelat så hojjta jättegärna till!!!=)

Från den 21/5 år 2014 till den 21/5 år 2020!!!=) <3<3<3
    Här sitter vi och förfirar hemma lite granna!;) Jag älskar när Thobbe skapar saker till mig – här har han gjort en egen smyckesask föreställande en sockerbit med rosor ovanpå, visst är den superfin?!<3<3<3

Jag och Thobbe dricker champagne och Jiro dricker saft!;) Tillsammans åt vi chips med gräddfil och tångkaviar, mums!;)
Sedan kom svärmor över för att leka med Jiro medans jag och Thobbe tog oss upp i Skrapan för att äta på Himlen!;) Det var första gången vi var där och det var sjukt nice faktiskt!;) Jättegod mat, sommarvärme med solsken in i restaurangen och grym utsikt över hela Söder!;)
Jag hoppas på en miljard fler år till tillsammans med dig min älskade make!!!<3<3<3 Älskar dig!!!<3<3<3


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar